klavoj che ratpoison (Re: ratpoison)

El/Je/On 2003 09 07 15:05:06 -0300, luiz portella escribió / skribis / wrote :

>  Cxu iu scias kiel senventumiligi novan komputilon? Tiu ventumilo estas
>  nur por iu ero, kiu eble povas esti sxangxita.

Estas ventumiloj por procezilo kaj por la elektra tranformatoro.

Somere en Hispanio foje necesas meti hejman ventumilon apud
komputilon por ke ghi paradokse ne "frostighu" :-D

Estas ebloj malvarmigi komputilon per likvajho anstataw aero, mi ne
esploris pri tio. Malgraw ke necesas elektra motoro por movi la
likvajhon, la rezulto estas pli silenta ol kutima ventumilo.

> Mi ankaux iam provis dillon. Eble kiam gxi esti disvolvigxi, gxi ne
> estos plu mirige ridega...

Prave, probable char ghi nun ne zorgas pri multaj detaloj, ghi estas
rapidega...

> Pri ratpoison:
>
> Cxu ne eblas io pli facila? Bona solvo en pluraj fenestromastrumiloj
> estas unu premo plu unu premo po sxangxo, ekzemple, C-z, se oni premas

Por ke la klavoj de ratpoison ne koincidu kun aliies, kaj ke ghi estu
libere elekteblaj de la uzanto, necesas antawklavo. Tio ne ghenas min.
Mi elektis Ctrl+A por koincidigi kun screen, kaj char komforte atingebla.

Fakte la kombinon "Ctrl+A" mi opinias unu klavofrapo, ne du. Poste, per
alia ajna klavo vi povas fari kion ajn.

Mi shategas programojn kiuj per simpla teksto-dosiero ebligas shanghi la
klavojn uzatajn kaj multajn aliaj aferojn.

> Kiam oni agordas per .ratipoisonrc:
> "bind j exec io-komando" oni devas klavi C-t+j
> Cxu ne eblas iel agordi por ke oni premu nur C-j ?

Miascie ne, pro la supra klarigo. Chiam necesas la antawklavo, cetere
same elektebla. Ja "Ctrl+T" estas malkomforte tajpebla: Che Ctrl+A oni
uzas nur unu manon, provu.

> Kiel oni kreas submenuon? menuon oni vokas per skripto, cxu oni kreas
> alian skripton por submenio, kiu estas vokata de cxefmenuo?

Prave. Jen mia chefmenuo ~/bin/ratmenu_principal:

#!/bin/sh
ratmenu -label "Menú" -style dreary \
"Ayuda" "ratmenu_ayuda" \
"Bases de datos" "ratmenu_bases_de_datos" \
"Cálculo" "ratmenu_cálculo" \
"Configuración" "ratmenu_configuración" \
"Editores" "ratmenu_editores" \
"Emuladores" "ratmenu_emuladores" \
"Gestores de archivos" "ratmenu_gestores_de_archivos" \
"Gráficos" "ratmenu_gráficos" \
"Red" "ratmenu_red" \
"Sistema" "ratmenu_sistema" \
"Terminales" "ratmenu_terminales" \
"Visores" "ratmenu_visores"

Ghi estas la chefmenuo kiu vokas aliajn, ekzemple la retan menuon
~/bin/ratmenu_red:

#!/bin/sh
ratmenu -label "Red" -style dreary \
"amaya" "/usr/bin/amaya" \
"Communicator 4.77" "/usr/lib/netscape/477/communicator/communicator-smotif" \
"dillo" "dillo" \
"FireBird" "/usr/opt/MozillaFireBird/MozillaFirebird" \
"Gaim" "/usr/bin/gaim" \
"Galeon" "/usr/bin/galeon" \
"gFTP" "gftp" \
"Links" "x-terminal-emulator -T Links -e /usr/bin/links" \
"Lftp" "x-terminal-emulator -T Lftp -e /usr/bin/lftp" \
"Lynx" "x-terminal-emulator -T Lynx -e /usr/bin/lynx" \
"Mozilla Browser" "mozilla" \
"Mozilla Composer" "mozilla -edit" \
"Mutt" "x-terminal-emulator -T Mutt -e /usr/bin/mutt" \
"Opera" "/usr/X11R6/bin/opera" \
"w3m" "x-terminal-emulator -T w3m -e /usr/bin/w3m /usr/share/doc/w3m/MANUAL.html" \
"Xbiff" "xbiff"

Kaj jen mia .ratpoisonrc, en kiu la plej uzataj menuoj havas klavon:

startup_message on
escape C-a
banish
exec xsetroot -solid black
select -

bind a
# ventana más reciente / jhusa kadro
bind a other
bind A
# Ctrl-A
bind C-a meta # meta
bind C-A
bind C-b
bind c
bind C-c exec ~/bin/ratmenu_cálculo
bind C-i
bind C-f exec ~/bin/ratmenu_gestores_de_archivos
bind C-k
bind C-K
bind l
bind C-l
bind m exec ~/bin/ratmenu_principal
bind n
bind C-n
bind p
bind C-p
bind Q
bind C-r exec ~/bin/ratmenu_red
bind s
bind C-s
bind S
bind C-S
# terminal / konzolo
bind t exec x-terminal-emulator
# título de la ventana / kadro-titolo
bind T title
bind C-v exec ~/bin/ratmenu_visores
bind C-V
bind C-w
# da problemas / misfunkcias
# bind C-apostrophe

# dividir marco en dos horizontalmente / horizontale dividi kadron
bind underscore split
# dividir marco en dos verticalmente / vertikale dividi kadron
bind bar vsplit
bind Return
bind C-Return
bind space only
bind C-space
# siguiente ventana / posta kadro
bind Right next
# ventana anterior / antawa kadro
bind Left prev
bind F5 redisplay

> vim:
> pri mutt:

Dankon pro la informoj por Unikodigo de vim kaj Mutt. Baldaw mi provos
ilin. Dume mi ankoraw ech ne hispanigis mian Debianon, post la
reinstalado!

> Kiel eliri el ratpoison? por povi eniri kiel alia uzanto.

Por eliri vi povas premi "Ctrl+Antawklavo :" kaj poste tajpi "quit". La
komandon "quit" vi povas ligi al klavo per .ratposionrc.

Chiel ajn per "Ctrl+Antawklavo demandosigno" vi povas vidi la
uzeblajn klavokombinojn (kompreneble law via .ratpoisonrc).

> Se oni klavumas C-t+S, la fenestroj split-as, kiel oni malsplitas?

Che mia .ratposionrc "bind space only" ebligas per spaco-klavo, ke la
nuna kadro estu la nura. Mi ne certas, chu mi shanghis tiun klavon.

Chu vi ekuzas ratpoison nur por provi ghin, aw char vi havas nepotencan
komputilon kiel mi, aw char vi shatas ghian "filozofion"?

Amike,
Marcos