finns det någon lista för

Hej!

Finns det någon lista för vilka komponenter man kan
hämta hem via apt-get intstall...

Jag installerade debian igår och än så länge verkar det inte
vara några problem..
Förrutom att jag inte har hittat någon bra Grafisk FTP klient, inte fått igång mitt ljudkort samt licq :)

mitt ljudkort är:
http://www.toshiba-dm.com/service-n-support/hamta_visa.html?c=712&i=2684&ssp=0

detta är drivrutinerna för winXP o jag vet inte riktigt vad ljudkortet heter, men antagligen crystal något..
Sitter på laptop.. :P

Någon som har tips på bra grafisk FTP klient?

Jag har inte heller lärt mig hur jag installerar ett hemladdat program, vet inte när jag ska använda Gzip eller det där andra.. :P

usch, n00b men det är kul att lära sig..

Mailklient kan ju oxå va bra att ha, så tips på det vore tacksamt..

Licq hade oxå vart bra o ha..

well.. thats it for now..

Om någon vet / kan detta hör gärna av er..

// Johan