Re: wu-ftpd hänger sig

<ickerelaterat till debian>

* Quoting Pelle Nilsson <pellenilsson@fastmail.fm> [20 Oct-02 20:08]:

> Jag visste inte att processer kunde överleva en SIGKILL. Är det säkert
> att du är rot när du skickar signalen?

det beror vad dom håller på med. Jag upplever ofta att program som
pratar med strulig hårdvara kan hänga sig så att -9 inte får död på dom,
antagligen för att dom befinner sig i ett systemanrop som inte kan
avbrytas. Har för mig instabila NFS monteringar kan orsaka såna symptom
också, men kan inte påminna mig något specifikt fall när det inträffat.

--
Stefan