Re: dpkg-strul

Karl Hasselström skrev:
Jag kor unstable pa en maskin. Det hander ofta att upgrade inte klarar
av att uppgradera ett paket for att det borjat dependa pa ytterligare
paket. dist-upgrade fixar sadant.

Som jag har forstatt det sa ar upgrade en "konservativ" uppgradering
som inte far ta bort paket eller installera nya paket, medan
dist-upgrade far det.

apt-get upgrade installerar ofta nya paket för mig, när det tillkommit nya beroenden, så den delen tror jag inte på. Däremot tror jag du har rätt i att upgrade inte tillåts ta bort paket som är installerade, utan hellre inte uppgraderar dem då.