Re: finns det någon lista för

kör deselect eller titta på http://packages.debian.org

> Jag installerade debian igår och än så länge verkar det inte
> vara några problem..
> Förrutom att jag inte har hittat någon bra Grafisk FTP klient, inte fått igång mitt ljudkort samt licq :)
>
> mitt ljudkort är:
> http://www.toshiba-dm.com/service-n-support/hamta_visa.html?c=712&i=2684&ssp=0
>
> detta är drivrutinerna för winXP o jag vet inte riktigt vad ljudkortet heter, men antagligen crystal något..
> Sitter på laptop.. :P
kör lspci och se vad ljudkortet själv kallar sig.

> Någon som har tips på bra grafisk FTP klient?
>
> Jag har inte heller lärt mig hur jag installerar ett hemladdat program, vet inte när jag ska använda Gzip eller det där andra.. :P
>
> usch, n00b men det är kul att lära sig..
>
> Mailklient kan ju oxå va bra att ha, så tips på det vore tacksamt..
apt-get install sylpheed

> Licq hade oxå vart bra o ha..
apt-get install licq-plugin-gnome
alternativt
apt-get install licq-plugin-kde
eller om du varken kör kde eller gnome så rekomenderar jag
apt-get install licq-plugin-qt2

--

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign