Re: xfce amb... wayland o x11? Problemes amb anydesk

Bon consell Àlex, i de fet el segueixo la major part del temps. Però com a "zero-a-l'esquerra" que sóc amb màquines virtuals, vaig trobar que l'eina "Virtual Machine Manager" em facilitava enormement la gestió d'aquestes. Per això vaig necessitar un gestor d'escriptori lleuger, per no afegir càrrega innecessària. Potser amb un escriptori "dels grossos" amb login gràfic m'hauria estalviat aquests problemes wayland/x11/anydesk, doncs des del login crec que et deixa triar entre un o altre.

Això em planteja una pregunta "off-topic": si tinc un servidor de màquines virtuals sense mode gràfic, com puc accedir (si puc) a les màquines virtuals que si tenen mode gràfic? Ara ho faig amb anydesk, però requereix un sistema gràfic al host per funcionar.

Salut

Missatge de Àlex <alex@probeta.net> del dia dj., 28 de nov. 2019 a les 20:44:
El 28/11/19 a les 17:46, Ricard Pradell ha escrit:
> Com sempre que no puc resoldre un cas per mi mateix, em cal acudir al
> coneixement de la llista.
> Tinc un servidor amb Ubuntu 18.04 Server, on per mantenir-lo lleuger,
> el vaig instal·lar sense entorn gràfic per posteriorment instal·lar xfce

Hola Ricard,

no puc respondre a les preguntes, però llegint el missatge m'ha vingut
al cap de recomanar-te no fer servir sistema gràfic en servidors, i
administrar-lo via ssh.

Si prefereixes no fer servir línea de comandes, pots instal.lar webmin i
administrar remotament via navegador, però al final la línea de comandes
és el més ràpid i pots acabar escrivint scripts per a les tasques més
freqüents.

Àlex