xfce amb... wayland o x11? Problemes amb anydesk

Hola,

Com sempre que no puc resoldre un cas per mi mateix, em cal acudir al coneixement de la llista.
Tinc un servidor amb Ubuntu 18.04 Server, on per mantenir-lo lleuger, el vaig instal·lar sense entorn gràfic per posteriorment instal·lar xfce, que inicio amb l'ordre "startx", sense login gràfic. Per accedir-hi des de casa vaig optar per utilitzar anydesk, doncs em calia un sistema que funcionés des de qualsevol plataforma (android, Win, Linux...) el cas és que totes les versions de anydesk per sobre de la 2.9.6 (de la banda del servidor) no funcionen, suposadament per incompatibilitat amb wayland. M'agradaria poder actualitzar l'anydesk del servidor (ja van per la 5.pico) perquè té algun bug que fa que ocasionalment (sovint) es pengi, cosa que quan ets a casa fa molta gràcia. Com a solució he llegit que cal assegurar-se que el sistema gràfic utilitzat és x11, però això és una cosa que se sol fer des del login gràfic (gdm3 o similars) sóc reticent a instal·lar-ne cap, doncs se m'acostuma a demanar la instal·lació de molts altres paquets necessaris, i com he dit, m'interessa mantenir el servidor molt lleuger, doncs és bàsicament un gestor per màquines virtuals.
El cas és que no estic segur de quin gestor gràfic estic utilitzant (if any), doncs la ordre
echo $XDG_SESSION_TYPE
no retorna res.
El meu coneixement sobre entorns gràfics és molt limitat, o sigui que agrairia el vostre ajut. Per concretar:

1- Com puc saber quin gestor gràfic estic utilitzant?
2- Com puc forçar l'ús de x11 al iniciar l'entorn des de consola amb "startx"?
3- I lligat amb l'anterior, com puc deshabilitar wayland en el cas que sigui aquest el que s'inicii per defecte amb startx?

Gràcies anticipades i salutacions