Re: xfce amb... wayland o x11? Problemes amb anydesk

2019-11-28, 16:46 (+0000); Ricard Pradell escriu:
> El meu coneixement sobre entorns gràfics és molt limitat, o sigui que
> agrairia el vostre ajut. Per concretar:
>
> 1- Com puc saber quin gestor gràfic estic utilitzant?

$ ps -e | grep tty7

> 2- Com puc forçar l'ús de x11 al iniciar l'entorn des de consola amb
> "startx"?

No cal que forcis res perquè startx no inicia res més que el servidor X.

$ apropos startx
startx (1)           - initialize an X session

> 3- I lligat amb l'anterior, com puc deshabilitar wayland en el cas que
> sigui aquest el que s'inicii per defecte amb startx?

Pots desinstal·lar els paquets de Wayland, però com et dic no cal perquè
el programa startx inicia X.  Wayland s'inicia d'una altra manera.

Salut.