Re: configurar accés remot per ssh

10/01/12 @ 16:57 (+0100), Jordi Funollet escriu:
> Jo he arribat a la conclusió de que no paga la pena canviar de port: no és
> garantia de que no el trobin, cal documentar-ho, cal configurar les aplicacions
> que fan servir SSH per conectar, i cal que els firewalls que tinguis per mig et
> permetin conectar a aquest port "no estàndard" (quan ets "de visita" a una wifi
> sovint tens restringits els ports de destí).

Per ara l'única persona que es connectarà sóc jo amb el client ssh per
tant tampoc crec que sigui massa problemàtic.

> Els escaneigs de força bruta els pots evitar amb una eina com 'fail2ban' o
> 'denyhosts' que deia en Jordi(V). Permet N intents de connexió i a partir
> d'aquí rebutja les conexions des de la IP "sospitosa" (durant una estona).

Ben bé força bruta no n'he trobat cap, només intents de login com a
"root" (que no està permès) però sembla que desisteixen bastant ràpid.
Si veig que va a més potser sí que hauré de prendre mesures.

> Aquest invent d'enviar un mail amb cada login... és una mica d'estar per casa,
> per dir-ho finament. :-) Sobretot quan aquesta informació ja es guarda als
> logs, independentment de amb quina shell entris. Si et sembla que et cal
> vigilar els logs, et recomano que facis una ullada a 'logcheck'.

Sí, és un invent bastant "cutre" però funciona :) En els logs es
guarda la informació, però clar els logs estan en el mateix ordinador.
Si l'intrús aconsegueix escalar privilegis (o com es digui :) pot
borrar els logs. A part que tampoc els miro. En canvi si s'envia
automàticament un mail a un compte de gmail per ex. això no té manera
d'evitar-ho, en principi, i es veu de seguida. Diguem que és com una
alarma. Si tens molts usuaris suposo que no és pràctic, però com que
només sóc jo sol i em connecto per ssh potser 2 cops a la setmana com
a molt, es pot fer.