Re: configurar accés remot per ssh

El dl 09 de 01 de 2012 a les 22:46 +0100, en/na Ernest Adrogué va
escriure:
> doriath.dlinkddns.com

No en soc gaire expert, però fent un nmap:

nmap doriath.dlinkddns.com

Starting Nmap 5.00 ( http://nmap.org ) at 2012-01-09 23:34 CET
Interesting ports on 113.Red-83-57-229.dynamicIP.rima-tde.net
(83.57.229.113):
Not shown: 996 closed ports
PORT   STATE    SERVICE
21/tcp filtered ftp
22/tcp filtered ssh
23/tcp filtered telnet
80/tcp filtered http

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 13.11 seconds

Jo miraria molt bé els fitxers de configuració, ja que amb aquests
serveis en marxa, millor no badar.

No sé quin us li dones a l'ordinador, però si només tu has de fer un
ssh, t'aconsello que miris les opcions següents
de /etc/ssh/sshd_config :
PermitRootLogin no
AllowUsers papitupalotes   (on papitupalotes és un usuari creat només
per aquest us i sense privilegis, després ja faràs un su, jo tinc un
usuari que es diu alguna cosa com fk534fetry7)

PermitEmptyPasswords no
MaxStartups 3

i per evitar els atacs de diccionari que et fan, segurament centenars o
millers de vegades cada dia, el millor es canviar el port on escolta el
ssh

Port 77677 (per exemple)

A més jo estic enamorat del programa denyhosts, que bloqueja les ips que
toquen els pebrots a l'ordinador.

el ftp i el telnet, el trauria i també el http si no vols servidor web.

No se si et servirà això, però per l'internet hi ha una colla de manuals
per fer més segur el servidor ssh i els altres.

Salutacions