Re: Notebook ' ta debian i

tebirkler debian ınız hayırlı olsun

iso dosyalarını boot edebilmek hayat kurtarıcı olabiliyor, grub daki loopback özelliğini de unutmamak lazım. Doğrudan iso dosyasını boot etmek mümkün.

1. sorunuz için ben gedit in eklentileriyle birlikte bir notepad++ alternatifi olacağını düşünüyorum. Tabi eğer daha sofistike bir araç isterseniz IDE alternatifleri mümkün. şu adresteki en göze çarpanlar listelenmiş:
http://alternativeto.net/software/notepad-plus-plus/

2. İhtiyacınız olan depoları seçip eklemelisiniz. (synaptic üzerinden veya doğrudan /etc/apt/sources.list düzenleyerek)

iyi çalışmalar