Re: #433131 Etch'de giderilebilir mi?

Recai Bey;

Öncelikle ayrıntılı ve tatmin edici yanıtınız için çok teşekkür ederim.
Aklımda hiç bir soru işareti bırakmadınız.

Recai Oktaş yazmış:
> Merhaba,
>
> * Mert Dirik [2008-01-25 21:21:28+0200]
>
> (1) Debian X grubu önerir ve (2) release yöneticileri onaylarsa mümkün.  Bu
> öneriler point-release'den önce 'etch-proposed-updates' arşivine gider.  Bu
> onay görüşmesi çoğunlukla arşive yükleme yapılmadan önce yapılır.

> Hatanın önem derecesi yanıltıcı olabilir.  Muhtemelen hatayı bildiren kişi
> bu işlemi öntanımlı değerlerle çabucak yapmıştır.  Görebildiğim kadarıyla
> bu hata sadece 433131 ile bildirilmemiş: 411287 396774 395354 ile de aynı
> sorun bildirilmiş ve bunların bir kısmında önem derecesi RC.

433131 "önemli" olarak bildirilmiş, fakat daha sonra Lior Kaplan
(kaplan@debian.org) tarafından normal olarak değiştirilmiş. Eğer Kaplan
X takımındaysa takımı ikna etmem biraz daha zor olacak :D

> [...]
>   uygulanan düzeltmeler çoğunlukla güvenlik amaçlıdır.  Veri kaybı da bazı
>   çekincelerle dikkate alınır, bunu çok açık şekilde ispatlamanız ve
>   düzeltmenin regresyona yol açmadığını göstermeniz kaydıyla.
> - 433131'ü çözen yama basit ve temiz görünüyor.  Fakat xorg-server görece
>   geniş bir etki alanına sahip olduğundan bu yamanın _kararlı sürümde_ bir
>   regresyona yol açabileceği endişesini dile getirebilirler.  Mesela
>   önceden hatalarıyla da olsa _beklenen_ şekilde çalışan bazı betikler veya
>   programlar beklenmeyen davranışlar sergileyebilir.

X'te Geçen hafta yapılan bir güvenlik güncellemesi de ufak bir
regresyona yol açmıştı. İşim daha da zorlaşıyor :D

Belki de yamanın önce Ubuntu 6.06'ya girmesini beklemek iyi olur. Eğer
Ubuntu'da bir sorun çıkmazsa aynı yama Etch'e de uygulanabilir. Fakat bu
X takımının vereceği bir karar, ben isteğimi hemen ileteceğim.
(sonradan gelen düzenleme: ilettim bile :D [0])

İyi çalışmalar

Mert Dirik

[0] http://article.gmane.org/gmane.linux.debian.devel.x/62947