Re: #433131 Etch'de giderilebilir mi?

Merhaba,

* Mert Dirik [2008-01-25 21:21:28+0200]
> #433131 [0] arada sırada karşılaştığım ve çok fazla olmasa da sinir
> bozucu bir hata. Bu hata unstable'da giderilmiş fakat etch'de hala
> mevcut. Merak ettiğim şeyler şunlar:
>
> 1. Bu hata Etch'in bir sonraki point release'inde giderilebilir mi?

(1) Debian X grubu önerir ve (2) release yöneticileri onaylarsa mümkün.  Bu
öneriler point-release'den önce 'etch-proposed-updates' arşivine gider.  Bu
onay görüşmesi çoğunlukla arşive yükleme yapılmadan önce yapılır.

> (4.0r3) Hatanın önem derecesi normal, fakat bir şekilde hatanın önemli
> olduğuna ikna edebilirsek hatanın stable sürümde düzeltilme şansı var
> mı? (Ubuntu'da bu hatanın veri kaybına neden olduğu sonucuna varıldı ve
> hata yakında LTS sürümde düzeltilecek gibi duruyor. [1])

Hatanın önem derecesi yanıltıcı olabilir.  Muhtemelen hatayı bildiren kişi
bu işlemi öntanımlı değerlerle çabucak yapmıştır.  Görebildiğim kadarıyla
bu hata sadece 433131 ile bildirilmemiş: 411287 396774 395354 ile de aynı
sorun bildirilmiş ve bunların bir kısmında önem derecesi RC.

> 2. Bu isteğimi geliştiricilere iletmenin uygun yolu nedir? BTS yoluyla
> mı, yoksa debian-x listesi yoluyla mı?

Yukarıdaki prosedür gereği önce debian-x grubunu ikna etmek gerekiyor.
Fikir vermesi için xorg-server'a önerilen güncellemelere bir bakalım.
Mesela şu (24 Ocak tarihli yükleme):

http://altruistic.lbl.gov/mirrors/debian/dists/etch-proposed-updates/xorg-server_1.1.1-21etch4_i386.changes

Burada bazen bunaltıcı bir hal alan bir bürokrasi olduğunun farkındayım
(maalesef Debian'da işler bazen çok yavaş ilerleyebiliyor).

Hatayla ilgili düşüncelerime gelince:

- Bu ciddi bir hata ve bence de kararlı sürümde düzeltilmeli.
- Öte yandan, her ciddi düzeltme kararlı sürüme uygulanmaz.  Kararlı sürüme
  uygulanan düzeltmeler çoğunlukla güvenlik amaçlıdır.  Veri kaybı da bazı
  çekincelerle dikkate alınır, bunu çok açık şekilde ispatlamanız ve
  düzeltmenin regresyona yol açmadığını göstermeniz kaydıyla.
- 433131'ü çözen yama basit ve temiz görünüyor.  Fakat xorg-server görece
  geniş bir etki alanına sahip olduğundan bu yamanın _kararlı sürümde_ bir
  regresyona yol açabileceği endişesini dile getirebilirler.  Mesela
  önceden hatalarıyla da olsa _beklenen_ şekilde çalışan bazı betikler veya
  programlar beklenmeyen davranışlar sergileyebilir.

> BTS'de hata raporu arşivlenmişti, ve raporda hatanın sadece 1.3
> sürümünde görüldüğü yazıyordu; ben etch'deki 1.1'de de görüldüğünü
> ekledim fakat hata BTS'de hala kapatılmış olarak görünüyor. Burada kafam
> karıştı, hata unstable'da giderildiğinde (diğer sürümlerde halen var
> olsa da) kapatılıyor mu? Hata raporunu tekrar açmayı düşündüm fakat
> yapmam gereken şeyin bu olduğundan emin olamadım. Eğer bu durumda hata
> raporunu tekrar açarsam bu hatanın 1.3 sürümünde de giderilmediğini mi
> söylemiş olurum?

Hata raporları çoğunlukla paketin belirli bir sürümüyle ilgilidir ve
raporda bildirilen sorun (herhangi bir yan etki üretmeden) o sürümde
giderilmişse hata kapatılır.

"Bu düzeltmeyi kararlı sürüme de uygulamalısınız" mesajını vermek için
433131 nolu hatayı tekrar açmak doğru ve anlamlı olmaz.  Etch sürümüne özel
yeni bir hata raporu açmak mümkün, ama bence yukarıda söz ettiğim kanalları
kullanmanızda yarar var.