Re: Spam flood

* Emre Sahin [2008-01-08 21:18:33+0200]
> Ben buraya yeni üye oldum. O sebeple bu konudaki hassasiyetin ne
> ölçüde yaşandığını bilmiyorum. Yine de gördüğüm kadarıyla teknik bir
> eposta grubunda olmayacak, İngilizce yazsanız hayli "flame" alacağınız
> mesajlar da gönderiliyor gruba.

Hoşgeldiniz diyeyim öncelikle...

"Top posting" vb konularda camianın diğer listelerinde hassasiyet neyse bu
liste de durum pek farklı değil.  Bu hassasiyete ilave olarak, Türkçe yazım
kurallarına dikkat etmek, meramını doğru düzgün ifade edebilmek gibi bir
dizi konuda "bizim" e-posta listelerimiz forum vb ortamlara nispetle genel
olarak daha iyi bir düzeydedir.  Fakat bu düzey yeterli değil tabii...
E-posta kültürünü "SMS" kültüründen ayırmak genç arkadaşlar için bazen zor
olabiliyor. :-)  Doğru örnekleri gördükçe bir kısmı düzeliyor, diğer kısmı
ise zaten listelerde kalıcı olmuyor.

"Flame" konusunda, dublaj Türkçesiyle anlatırsak, "derimizi kalınlaştırmak"
ve etkilenmemek lazım.  Listede (diğer bütün Debian listelerinde olduğu
gibi) moderasyon, liste üyeliği şartı vesaire yok .  Bu zamana kadar
istatistiksel olarak ortaya çıkması zaten kaçınılmaz olan bir kaç arıza bu
durumu suistimal etmedi değil.  Fakat Debian listelerinde "azami özgürlük"
şiarına uygun olarak arızaların bile tebelleş olma hakkı vardır.  Gündelik
hayatta takip edebileceğimiz Nasihat → Tekdir → Kötek sıralamasını bu
yüzden "Kötek" aşamasında kesiyor ve o kısmı Erdener abiye havale ediyoruz.