Re: Spam flood

Recai Oktaş <roktas@debian.org> writes:

[...]

> Bu TOFU[1] olayı için 't-prot' adında bir paketimiz mevcut.  Senelerdir
> kullanıyorum, tavsiye ederim.  Mutt'la çok uyumlu çalışıyor, eminim ki
> Gnus'a da entegre edebilirsiniz.  T-prot sayesinde bu iletinin "Fullquote
> unten" kısmını (çok şükür) görmüyorum.
>
> [1] Text oben, Fullquote unten

Tercümesini de ben vereyim: Top posting veya TOFU[1] eposta
mesajlarında cevabı ilgili kısmın altına değil, bütün mesajın üstüne
yazmaktır.

Benim derdim altını okumamak değil, zaten -bazılarında çamur deryası
gibi olan- dibine pek bakmıyorum. Yine de günde beşyüz-bin grup mesajı
alan birisi olarak, "kim kime hangi konuda ne demiş"in cevabını daha
çabuk alabilmek isterim. (Hem Gnus farklı derecelerdekini farklı
renklerle gösteriyor, güzel duruyor :))

Bir de "top posting" yapanlar genelde cevap vermiyorlar, başka bir
tartışma açıyorlar. (Bazen de hiç tartışma falan açmıyorlar,
bildiğimiz geyik yapıyorlar.)

Ben buraya yeni üye oldum. O sebeple bu konudaki hassasiyetin ne
ölçüde yaşandığını bilmiyorum. Yine de gördüğüm kadarıyla teknik bir
eposta grubunda olmayacak, İngilizce yazsanız hayli "flame" alacağınız
mesajlar da gönderiliyor gruba.

Selamlar,

E.