testing/xorg 7 sorunları

Merhabalar,

Taşınabilir bilgisayarımın diskini değiştirmem gerekiyor. Yeni diske temiz bir kurulum yapmak istedim lakin bazı problemler yaşıyorum. testing deposunda xserver 7.0 var. daha önce kullandığım şekilde ekran kartımı tanıtamadım. 915gm chipsetli kartı i810 olarak bir türlü çalıştıramadım. Henüz çok fazla kurcalayamadım ama xorg 7 de bilinen problemler var mı diye bir fikir almak istiyorum.

İkinci sorunum tasksel ile ilgili. Eskiden (sarge ilk release olduğu zamanlarda) "masaüstü bilgisayarı" seçtiğinizde herşey otomatik kurulurdu. Şimdilerde işler o kadar kolay olmuyor. Onu da çok deneyemedim ama paketlerler yüklenirken herhangi bir hata çıkmamasına rağmen kdm kurulmamış gibi göründü. "aptitude install mc" dediğimde de başta kde paketleri olmak üzere birçok paketi kaldırmaya çalıştı.

Bu konularda yorumu olan var mı?

Teşekkürler.