onboard ekran kartı sorunu (GA-8IG1000MK)

herkeze selamlar..aslında bu mail grubuna yeni katıldım..umarım bana kattıkları kadar bende bu gruba ve linux dünyasına katkıda bulunabilirim ileride..daha önce suse vs gibi linux dağıtımlarını kısa süreli yükleyip, memnun kalmamış, knoppix ile ünideki iki c dersinden okul birincisi çıkmış durumdayım :P..stabil bir linux kullanma isteği  ve bu konuda yaptığım  yoğun araştırmalarım sonucu debian kullanmaya karar vermiştim..uzun zaman oldu, araya sınawlar vs ler girdi ve ben debianıma yeterli ilgiyi gösteremedim..windowsun yaşattığı zorluklar her geçen gün debiana daha fazla zaman ayırmama neden oluyor ve en son microsoftun vista için gerekli sistem konfigirasyonları yayınlaması, dönüm noktası oldu bende..2008 e kadar windowsuz bir hayat için geçiş periyodu belirledim kendime (bu eğer debian veya linux ile olmazsa macos a geri dönücem)...

debainımı yükledim her şey tamam ancak, malum ekran kartı sorunu beni de vurdu..herşey güzel çalışıyo, bi tek ekran kartım çalışmıyo..bana bu sorunla ilgili türkçe veya ingilizce bir kaç kaynak gönderebilirmisiniz?bu arada ekran kartım onboard ve ana kartım gigabyte GA-8IG1000MK

şimdiden teşekkür ederim

--
from //F-A\\