Re: çift kayıtları bulma

Merhaba,

[...]
Ben bu csv dosyasında yer alan kayıtlardan ilk sütundaki değişkene bakıp
eğer birden fazla aynı değişken içeren kayıt varsa bunu bire indirgemek
istiyorum. Yani ilk değişken kontrol edilip o değişken sadece bir kez
dosyada kullanılacak şekilde kayıtları sadeleştirmek, verilerin
gerikalan değişkenlerini ve dosyayı korumak istiyorum.

123 aaa bbb ccc ddd ... nnn
234 abc def ghi hjk ... nnn
123 aaa bbb ccc def ... nnn

şeklindeki dosya sonuçta;

123 aaa bbb ccc ddd ... nnn
234 abc def ghi hjk ... nnn

şeklinde sadeleşecek. dosya ilk değişkene göre uniq indekslenmiş gibi
olacak. İlk değişkene göre tekrarlayan satırlar silinecek.

# cat <dosya_ismi> | sort | uniq -t' ' -W1

veya;

# cat <dosya_ismi> | sort -t' ' | uniq -W1

seklinde deneyebilir misiniz?

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin