Re: çift kayıtları bulma

Pazartesi 03 Temmuz 2006 20:11 tarihinde, Zeki Çatav şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Bir veri dosyası (halen .dbf formatında ama gerekirse uygun başka
> formatlara da çevirilebilecek) içinde yer alan kayıtlardan (~ 1000 kayıt
> ve her kayda ait ~ 250 değişken) çift olanları seçip her kaydı tek hale
> getirebilecek bir yöntem için önerilerinizi bekliyorum. Çift kayıt
> kararını bir kayda ait tüm değişkenlere bakarak vermeli. Veya olanak
> dahilindeyse ben değişkenlerden seçim yapabilirim.
> Openoffice hesap çizelgesi ile yapabilir miyim diye baktım ama işe
> yarayacak bir seçenek göremedim. Eskiden excel içinde "find duplicate"
> [...]

dbf dosya biçimi nasıldır ve hangi uygulamalar tarafından işlenir bilemiyorum
ancak eğer dosyanızı csv dosya biçimine çevirebilirseniz ve ilgili
değişkenlerin her biri tek bir satırda ise; ("a","b","c" gibi)
cat sizindosyanız.csv | uniq komutunu kullanabilirsiniz.

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)