Re: dizin kopyalama ?

Per 05 Oca 2006 09:33 sularında, Azer Demir şunları yazmıştı:
> ben de konu açılmışken birşey sormak istiyorum. bu, dizinin tamamını
> indirme olayı her zaman yapılamıyor. en azından bazı sitelerde dizin
> indirmeye çalıştığımda, indirdiğim yerde dizini oluşturup içine sadece
> index.html yada index.php attığını gördüm. bu durum, dosya izinleri
> yada apache'de yapılabilecek bir ayarla mı ilgili?

wget bu kullanım şeklinde, index.[html|php]'ye bakar, içindeki
bağları izler, bu dosyaları indirir. İndirdiği her dosyanın tekrar
bağlarını izler. Dizinin içindeki herşeyi indirmez, hatta php dosyalarını
html olarak yorumlar, sembolik bağları fiziksel dosya yapar, v.s.

Herşeyi birebir istiyorsanız, rsync kullanın, rsync daha kullanışlıdır.
Dosya izinlerini vs ayarlayabilirsiniz. Tabii sunucunun rsync
desteklemesi lazım. wget'in böyle bir sorunu yok. wget, dosya
isimlerini biliyorsanız, çalıştırılabilirleri bile indirir.
Kesilen indirmeyi devam ettirebilmesi özelliği ile iyi bir
dosya indirme aracıdır, aynı zamanda.

rsync destekleniyorsa wget tercih edilmemelidir.
rsync güncelleme bakımından da daha iyidir, wget güncellenen
dosyayı olduğu gibi indirir, rsync sadece farklı yerlerini indirir.
Bu bakımdan rsync hem daha ekonomik hem de daha hızlıdır.

Esen kalın,
Nilgün