Re: Disk Bicimleme ?

selamlar,

df komutu sisteminizde dosya sistemleri hakkında bilgi verir, fstab
dosyanızda bağlı olan ne varsa. fdisk ise, disklerinizle ilgili bilgi
verir.

# fdisk -l /dev/sda

Disk /dev/sda: 80.0 GB, 80026361856 bayt
255 kafa, 63 sektör/iz, 9729 silindir
Birimler = silindir / 16065 * 512 = 8225280 bayt

   Aygıt Açılış    Başlangıç     Bitiş  BlokSayısı Kml Sistem
/dev/sda1   *           1        5222    41945683+   7  HPFS/NTFS
/dev/sda2            5223        9728    36194445    f  W95 Ext'd (LBA)
/dev/sda5            5223        7833    20972826    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/sda6   *        7834        8853     8193118+  83  Linux
/dev/sda7            8854        9631     6249253+  83  Linux
/dev/sda8            9632        9727      771088+  82  Linux takas / Solaris

fdisk ile bölümleme tablosunu değiştirebiliyorsunuz da. fdisk'i hiç
kullanmadım ama parted'ı tavsiye ederim size. bölümleme konusunda
gayet iyi program. birkaç kısıtlaması var, onlara da ihtiyaç
duymuyorsunuz zaten. boş alanda bir bölüm oluşturmanın dışında
oluşturduğunuz bölümü istediğniz dosya sistemiyle
biçimlendirebiliyorsunuz da. bunun dışında program varolan bir dosya
sistemini (sisteme bağlı olmamak kaydıyla) daralltıp genişletmeye de
olanak sağlıyor. parted'ın iki arayüzü var, gparted ve qtparted. arzu
ederseniz bunları da kullanabilirsiniz. ben parted'ı kullanmıştım, o
da gayet basitti.

02.01.2006 tarihinde Fehmican IMIRGI <fcanimirgi@gmail.com> yazmış: