Re: Debian.org.tr Hakkinda

Merhaba,

Özür dileyerek sınırlı vaktinizi alıyorum.

Geri bildiriminizdeki tüm mesajları okudum. Üstünden iki ay gibi bir
süre geçmesi bir yana, ben somut olarak ortada bir Debian.org.tr
projesi göremedim. Bu kadar uzun yazışma yerine ikna edici bir
açıklama yapılsa sorun hallolacak sanırım. Yada sitenin
geliştirilmesini takip edebileceğimiz bir link de yeterli olur.
Nelerin nasıl devam ettiğini bilmek, o işleri yapan gönüllüler gibi
diğerlerinin de hakkı sanırım.

Debian.org.tr'ın bakım ve yönetiminden ben sorumlu değilim.

Siz madem bu iş ile ilgili değilsiniz, öyleyse ilgili arkadaş ya da
arkadaşlar bir açıklama yapsınlar. Zira siz sürekli durumu savunur
pozisyondasınız. Ben hala sitenin durumu nedir anlamadım?

işle ilgilenen arkadaşların sayısı ve vakti yeterli değildi.  Ama ben bu
işin dernek çatısına benzer bir yapılanma içinde alt çalışma grupları
vesaire bir yığın gönüllüyle halledilmesine de pek taraftar değilim, bunu

Gönüllülük temelinde yapılan işlerde böyle sorunlar yaşamak çok
normal. Ama sistemler kurmak, yani işleri tariflemek -to do lists- ve
gönüllüleri bu işler için bir araya getirmek, aynı işteki gönüllülerin
sayısı azalınca yenilerini bu işler için teşvik etmek sanırım daha
sonuç alıcı. Tabiki zaman kaybına yol açacak, hantal, sonuç almak için
bir araya bile gelemeyecek kadar büyük, pratik olmayan bir çalışma
gurubundan söz etmiyorum. Ama sorun, bu iş ile ilgili tek bir çalışma
gurubu kurmak, bunlar ile nasıl iletişime geçilir sorusuna yanıt
olacak açıklamalar vermek, ve bu gurubun dışındakilerin çalışmaları
takip edebilmesine olanak sağlamak ile çözülebilir.

Şimdi konu hakkında bilgi alabileceğim, yanıt yazmaya ve öneri almaya
vakti olan birisi mail adresini verebilirse sevinirim.

Saygılar
--
Ali Deniz EREN
ali.deniz.eren@gmail.com