Fw: Tek hat uzerinden iki adsl modem nasil kullanilir?

Her iki tarafa wireless takmak zorunda degilsiniz ki. Wireles modemlerin lan cikislarida vardir. Linux olan tarafa ethernet cikisindan windows olan tarafa da wireless la baglanti verirsiniz. Ben oyle kullaniyorum evde. Boylece iki tane wireless dongle almaktan kurtursunuz. Hatta modeminiz nasil olsa var, lan cikislarida var. Siz wireless access point fiyatlarini bir sorun. Eger wireless modemden daha ucuzsa access point alin. Evinizdeki interneti kablosuzdan yaymis olursunuz. En azindan ilerde turkiyede adsl standartlari falan degistiginde wireless modem aldik boyle oldu demezsiniz. Zaten bir suru masraf etmissiniz.

----- Original Message -----
Sent: Tuesday, April 04, 2006 2:21 PM
Subject: Tek hat uzerinden iki adsl modem nasil kullanilir?

Merhaba,

Evimde statik ip'li telekom adsl hattım var. Benim çalışma odasında, eşimin ise salonda bilgisayarları var. Simdiye kadar tek adsl modemimiz vardı,ve kimin internet bağlantısına ihtiyacı var ise, o adsl modemi ödunç aliyordu. (Salon ile oda arası uzak olduğundan kablolu ağ kurmam imkansiz).

Birtane daha adsl modem aldim ve boylece ikimizde ayni anda  ayni telefon hattı üzerinden interneti kullanacaktik. Benim sistemim Debian/testing , esimin ise Windows98.

Fakat ikimiz aynı anda internete bağlanamıyoruz.   Modemlerden bir tanesi AirTies RT-1001, digeri ise Hayes duo. İkisinin de router ozellikleri var. AirTies'in destek hattını aradım; bana verdikleri cevap:  bir adsl hattı üzerinden iki modem kullanılmıyacağı oldu. Turk telekom'u aradim, onlar ise modemleri bridge mod ile çalistirirsam olur dediler(Ne demek ise). Eğer bir tane daha statik ip alsam(yeni bir adsl hattı almadan) sorun çözülebilir mi?

Diğer çare ise kablosuz lan kullanmak. Linux için hangi markayı tavsiye edebilirsiniz?
Bu konular hakkinda  bilgim yok.  Bu konuda bana yardimci olursaniz sevinirim.

Hoscakalın,
Ahmet Nurlu

Blab-away for as little as 1¢/min. Make PC-to-Phone Calls using Yahoo! Messenger with Voice.