Re: Birkac Acil Soru...

Merhaba;

Konunun uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile anlatayım, hatalarım
olabilir:

İlk pc cpu'su 8086 diye biliyorum. Takip eden cpu'ya intel 8286 yerine
286 demiş. Sonrasındakine 386, ve 486. Ama bu noktadan sonra 586 yerine
pentium ismine geçmiş ki penta (5)'dan geliyor. Sonrasındakilere pentium
II, PIII, ve Pentium 4 demiş durumda. Bunlar intelin ticari isimleri.
Ama genel olarak insanlar 286 isimlendirmesine devam ediyorlar, hatta bu
isimlendirmeyi sürdürerek bu mimariye genel bir isimle x86 da deniyor.
Pentium cpu 586 iken, pentium 4 ise 686 olarak adlandırılıyor. Ama tüm
bu seriler geriye uyumludur. Yani 486 yeni özellikler getirirken 386'nın
tüm özelliklerini de korur. Bu zincirleme 686 dek gelir. Dolayısı ile P4
makineler sorunsuz bir şekilde 386 için olan binary'leri çalıştırılar.
Ama ek özelliklerini aktif olarak kullanmak isterseniz ve cpu'nuzun 686
olduğundan eminseniz, 686 için olan çekirdeğe geçebilirsiniz.

Umarım açıklamam yeterince açıklayıcı ve hatasız olmuştur.

Saygılarımla, İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN