Re: Birkac Acil Soru...

merhaba,

1.
benim islemci p4 3.2 HT ve ben *-386 ya da *-686i uzantili kernelleri sorunsuz bir sekilde kullaniyorum. acikcasi farklari ne ben de bilmiyorum ;)
bu konuda daha uzman birinin bilgileri her ikimizi de aydinlatabilir sanirim.

2.

/etc/apt/sources.list dosyasini duzenlemeniz gerekiyor. bu dosya icersine sisteminize gore stable / unstable / testing depolarinin adreslerini ekliyorsunuz.

ornek :

#Unstable Depolar

deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

siz unstable kullanmak zorunda degilsiniz!!!
bu dosyayi duzenledikten sonra : #apt-get update dediginizde depodaki paketlerin listesini almaktasiniz. sonrasinda herhangi bi paket icin arama yapmak istediginizde #apt-cache search paketismi
apt-get ile yapabilceginiz diger olaylar icin kilavuz dosyasini inceleyebilirsiniz.

3.
konsol ? hmm terminalle karistirmisim :p
konsolda ben de mouse kullanmiyorum. acikcasi gerek de duymuyorum!
gdm ya da kdm kurarsaniz konsol ile pek bi ilginiz olmuyor! windows'daki gibi direk login ekranina geliyosunuz sistemi baslattiginizda.
kdm ya da gdm yoksa da login olup startx deyin. sonrasinda konsolda yapmaniz gerekenleri terminalde yapiverin. orda mouse ile copy - paste islemlerini gerceklestiriyo olmaniz gerekir.

iyi calismalar,
hoscakalin.