Re: Birkac Acil Soru...

merhaba,
1.
smp uzantili image'ler cift islemcili bilgisayarlar icin.  digerleri normal islemciler icin.

2.
dkpg -l exim* | xargs dpkg --purge
bu komut ile mta'yi sisteminizden siliyorsunuz. fakat sadece durdurmak isterseniz.
#apt-get install rcconf
daha sonra rcconf'u calistirip exim4 karsisindaki *'i kaldirip ok'ye basin.
boylelikle sistem basladiginda exim'i baslatmamis olursunuz.

3.
kernel derlemenize gerek yok. eger son versiyonun image'i olusturulmussa bunu apt-cache search linux-image ya da kernel-image yazip aratarak bulabilir ve apt-get install ... ile yukleyebilirsiniz.
yok eger kaynak kodundan kendim kernel derlemek istiyorum diyosaniz google'da debian icin kernel derleme yazip aratarak ya da sadece kernel derleme (kernel compilation ya da howto compile kernel)
cook faydali linkler bulabilirsiniz.

4.
/boot/grub/menu.lst'i bi editorle acip kullandiginiz kernel'in en sonuna vga=792 ekleyiverin.

5.
apt-get install libasound2 alsa-source alsa-base alsa-utils
kurulum bittikten sonra
#alsaconf
#alsamixer

6.
ssh ile baglanabilirsiniz. root ile baglanti kurabilmek icin sshd_config dosyasi icinde permitrootlogin true yapmaniz gerekir.

7.
konsolda mouse destegi icin extra birsey yapmaniz gerekmiyo ya da ben yapmadim, sorunsuz bi sekilde kullanabiliyorum.

kolay gelsin.