Re: amd 64

meraba,

Özkan ŞENOVA yazmış:

Merhaba,

Amd 64bit Athlon 3000 işlemcim ve MSI RS480 anakartım var. Daha önce sata controlleri tanıtamadığım için debian kuramamıştım. Şimdi etch i386 ile denedim. Sata Controlleri goruyor. Artık evde de debian kullanabilirim yani. Yalnız bu amd64 ve pure64 konusunda kafam çok karıştı.

şöyle bir bağlantı var inceleyin isterseniz,
http://lists.debian.org/debian-amd64/2005/11/msg00012.html

normal 32 bit versiyonda kullandıgım butun programları uğraşmadan kullanabilmek istiyorum.

kararlı portlardaki paketlerin %97'si port edilmiş durumda, ama bazı önemli olabilecek uygulamaları da kullanamıyorsunuz. openoffice.org, wine, flash player(bu ihmal edilebilir aslında), w32codecs vs...

Bunun için hangi sürümü seçmeliyim ? Ayrıca 64 bit kurmanın hız dışında ne gibi avantajları / dezavantajları olacak ?

yukarıdaki yazışmaya bakacak olursak(ki bu yazışma da 2 kasım tarihli) şu an için ikisi birbirine denk gibi gözüküyor. 64 bitin avantajı makinenin rolüne göre de değişebilir. bir sunucu için çok getirisi olabilecekken, masaüstü kullanıcısı için çok kazançlı gözükmeyebilir(video encoding yapıyosanız bilmem tabii).

iyi günler.

--
Azer Demir