Re: Mesaj kirliliği, Debian ahlakı.. Re: network kontrolu

Arkadaslar son zamanlarda listeye aktif olarak katilmasamda hemen
hemen her yazilani okuyorum..
Yaklasik 2 yildir da bu listeye uyeyim. son zamanlarda bu listede
alisik olmadigim bir takim tartismalar yasandi. bu konuda bir kac
kelam etmek isterim.

Oncelikle neyi paylasamiyoruz arkadaslar.. Birbirimizle ne gibi bir
problemimiz var? Debian ozgur yazilimlardan olusan bir sistemdir.
Herkes kullanmakta dagitmakta paylasmakta ozgurdur. Bu listede
insanlarin bilgilerini paylasmalari birbirlerine yardimci olabilmeleri
icin kurulmustur.
Burda herhangi bir kavga tartisma (tartismadan kastim kisisel olaylar.
Tabiki oturup bazi konulari tartisicaz ) olmasi icin hic bir neden
yok. Acikca soyleyim ben 2 yildir bu listeye uyeyim postalari okurken
cok ender olarak kimin gonderdigine bakarim. sonucta hepimiz siradan
insanlariz burda kimsenin kimseye hiyerarsik olarak bir ustunlugu yok.
Ben lkd listelerini okumayi bu tarz kavgalar yuzunden biraktim. Bu
listede de bu gibi olaylari son zamanda ne yazik ki gormekteyim.
Kisaca burda kimsenin kimseyi asagilamaya hakki yok ayrica kimsenin
kimseye karsi bir ustunlugu de yok. Bir sorununuz varsa sorarsiniz
bilen birisi cevap yazmak isterse cevap yazar. Belli durumlar uzerinde
de sohbet edilir tartisilir. ben gercekten bu listede insanlarin
birbirlerini kirmalari kisisel polemikler yasanmasinin nasil
gerceklestigini anlayabilmis degilim. Sonucta Ozgur olan bir isletim
sisteminde neyi paylasamayabiliriz. Lutfen gereksiz yere birbirimizi
kirmayalim. Ben acikcasi kirmak icin bir neden goremiyorum.

Saygilarimla,