Font sorunu

Merhabalar,

Debian unstable (Sid) kullanıyorum.

Msttfont paketini yükleyip kurduktan sonra Xwindows'ta (gnome masaüstü)
uçbirim (terminal) açtığımda sistemin öntanımlı yazı tipi tuhaf tuhaf
işaretler biçiminde görünüyor. Yazı tipini değiştirerek (Nimbus Mono
yaptım) okunur bir uçbirim ekranı elde edebildim. Ama Synaptic'i
çalıştırdığımda, herhangi bir paket yüklemesi yaptığımda ve yüklemeyi
uçbirim ekranında izlemek istediğimde aynı anlaşılmaz karakterler
çıkıyor karşıma. Sanırım font ayarından kaynaklanan bir durum. Font
ayarını nasıl değiştirip de uçbirim ekranında okunabilir ve bildiğimiz
sistem fontlarını görebilirim?

Yardımcı olursanız sevinirim...

Olcay Kunal