Re: HDD Lock

23.09.2005 tarihinde Serhat Tatlıdil (Vestelkom-Uygulama Mühendisliği)
<Serhat.Tatlidil@vestel.com.tr> yazmış:

> Merhabalar,
>

> Bir miktar genel bir soru olacak ama sormaktan zarar gelmez diyecektim.
>
> Üretimini yaptığımız bir ürünün sw'i yurtdışından gelmekte. Ürün hard diskli
> dijital uydu alıcısı.
>
> (PVR olarakta geçiyor)
>

> Cihaza ilk sw yüklendiğinde bir çeşit video, audio seviye testlerini sırayla
> yapılmasını sağlayan ve ayrıca
>
> cihazın üstündeki modem, smart kart, PCMCI modül kartı vs. tarzı
> özelliklerinin OK-NOK olduğunu
>
> belirten bir menü geliyor. Testler bitip tüm bileşenlerde bir sorun yoksa en
> [...]

 man hdparm belki işinizi görür...

ATA Security Options:
 --security-freeze              Freeze security settings (until next reset)
 --security-unlock PWD          Unlock drive, using password PWD (DANGEROUS)
 --security-set-pass PWD        Lock drive, using password PWD (DANGEROUS)
 --security-disable PWD         Disable drive locking, using password
PWD (DANGEROUS)
 --security-mode MODE           Specify user/master password and
high/maximum security

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )