url karmaşası ve emacs baş ağrısı

Selamlar,

Son bir kaç gündür garip bir şeyler olmaya başladı. Firefox ile gayet güzel gezinirken "dur şu ethernet kartımın sürücülerini bir daha arıyayım" diye www.google.com adresine gitmeye çalıştığımda şu bir çoğumuzun bildiği apache'nin karşılama sayfası çıkıveriyor. "bu mesajı görüyorsanız server başarıyla kurulmuş, şimdi http.conf dosyasına şunu yaparak..." Aslında bu genellikle yarı-profesyonel arkadaşlarımın sitelerinde karşılaştığım bir durumdu ve "ehhe gençler bir hata yapmış, umarım veri tabanını uçurmamışlardır" diye geçiştiriyordum ancak google'da olunca sorunun bende olduğunu düşünmeye başladım. Bu problem bir kaç dakika sonra kendiğlinden geçiyor ve sorun esnasında son derece anlamsız eşleşmeler oluyor;

www.yahoo.com => www.gittigidiyor.com
www.google.com => apache
www.bildirgec.org => www.bbb.co.uk

gibi gibi. Tabii bunlar her seferinde aynı şekilde eşleşmiyor. Merak ediyorum virüs vari bir durummudur bu? Hoş linux için yazılmış virüs olup olmadığını bile bilmiyorum. Bir kere de bir sitedeki link'e "shift+sol tuş" yaptığımda kde'nin konqueror'unun açılıdığını hatırlıyorum.

emacs daha mütevazi saçmalıyor, c-x c-f enter ile klasöre bakıyorum, içinde söz gelimi sadece "test.c" dosyasını görüyor ama aynı anda terminalden baktığımda klasörde diğer c kodları ve derlenmişleri görünüyor, emacs'ı kapatıp açınca sorun geçiyor.

Sormak istediğim genel olarak bu tür saçmalıklar olduğunda süphelenmem gereken uykusuzluğum mu yoksa bir tür virüs mü?

Teşekkürler.