HDD Lock

Merhabalar,

Bir miktar genel bir soru olacak ama sormaktan zarar gelmez diyecektim.

Üretimini yaptığımız bir ürünün sw’i yurtdışından gelmekte. Ürün hard diskli dijital uydu alıcısı.

(PVR olarakta geçiyor)

Cihaza ilk sw yüklendiğinde bir çeşit video, audio seviye testlerini sırayla yapılmasını sağlayan ve ayrıca

cihazın üstündeki modem, smart kart, PCMCI modül kartı vs. tarzı özelliklerinin OK-NOK olduğunu

belirten bir menü geliyor. Testler bitip tüm bileşenlerde bir sorun yoksa en son seçenek olarak

Lock Disk Drive”  diye bir seçenek geliyor. Bu işlemi yaptıktan sonra cihazda bulunan hard disk

sadece mevcut cihazdaki anakartla kullanılır duruma geliyor. Bir şekil sw yükleme esnasında

karta verilen ürün seri numarası ile bir eşleştirme ve kilitleme yapıyor.

Başka bir karta aynı seri numarası ile yükleme yapıldığında kart çalışmıyor. Ayrıca hard diski bir PC’ye

takıp fdisk komutu verdiğimizde hard disk 8KB olarak gözüküyor. Haliyle yanlışlıkta lock’lanan hard diskleri

Danimarka’ya gönderip unlock’latıp geri getiriyoruz. Benim merak ettiğim bu tarz bir kilitlemenin

nasıl yapılmış olabileceği? Tabi ki nasıl da çözebileceğimiz. Linux’ta buna benzer bir özellik var mıdır?

Teşekkürler