Warning only 896MB will be used. Use a HIGHMEM enabled kernel.

selamlar,

oracle ile birlikte kullanmak icin debian sarge kurulumu yaptım. makinamda 2gb ram olmasına ragmen debian 896 MB ram goruyordu. (Oracle kurulumunu yapamadım ama bu ayrı bir soru :( ) dmesg çıktısında HIGHMEM enabled kernel kullanmam gerektigini soyluyordu. biraz araştırdıktan sonra /boot/config-2.6.8.-2-386 dosyasını duzenlemem gerektigini ogrendim.

CONFIG_NOHIGHMEM=y
# CONFIG_HIGHMEM is not set
# CONFIG_HIGHMEM4G is not set
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

# CONFIG_NOHIGHMEM is not set
CONFIG_HIGHMEM=y
CONFIG_HIGHMEM4G=y
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

degişiklikleri yaptım bilgisayarımı yeniden başlattım ama degişen birşey olmadı

Warning only 896MB will be used.
Use a HIGHMEM enabled kernel.
896MB LOWMEM available.

free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 885 559 325 0 103 271
-/+ buffers/cache: 184 700
Swap: 2588 0 2588

biraz araştırdıktan sonra kernelin yeniden derlenmesi gerektigini ogrendim. kernel sourcelarını aldım.
make menuconfig ile
HIGHMEM4G degerini ayarladım
make ile derledim.derleme sorunsuz olarak bitti.

*** Bundan sonrasında hata olabilir. dogaclama gittim :)

kerneli derlemiştim ama nasıl bunu kuracaktım elimde bir yıgın driver vs. vardı. kısa bir araştırmadan sonra
make-kpkg kernel_image
ile bunu dagıtım haline getirebilecegimi ogrendim. komutu calistirdiktan sonra /usr/src dizininde kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb isminde bir dosya olustu
dpkg -i kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb
ile yeni kernel image kurulumunu yaptım. makinayı yeniden başlattım. grub onyukleyicisine yeni 2 secenek gelmişti.
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 (recovery mode)
sevinçle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 seçtim. ekran akmaya başladı. zınk diye bir yerde durdu.
son satırda kernel panic gorunce başımdan kaynar sular dokuldu.

VFS: Cannot open root device "sda1" or unknown-block(0,0)
Plase append a correect "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)

makinayı resetledim. eski kernel ile tekrar actim. /boot/grub/menu.lst dosyasını incelemeye başladım
orjinal kernel
itle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/sda1 ro
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
savedefault
boot

benim derledigim

title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8 root=/dev/sda1 ro
savedefault
boot
aralarındaki fark kernel imageları ve
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
satırı idi. Benim derlegime

[...]

satırını ekledim ve tekrar başlattım. Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 seçtim. Bir sürü hata vs... :( modprobe hatalari ekranı doldurdu. sanırım yanlış bir şey yaptım. Degişikligi geri aldım.

Kullandıgım disk SATA viasata driveri kullaniyor. Bununla alakalı olabilirmi?
Nasıl düzeltebilirim?

makinam

amd64 3200+ , 2gb ram, 2 x 160 gb sata disk

debian 3.1 sarge 2 dvd medyasıda elimde var.
ilginize teşekkürler...