Re: ethernet sorunu

On Wed, Mar 16, 2005 at 02:26:56PM +0200, Muhlis OZTURK wrote:
> modul konfigurasyon (modules.conf veya conf.modules ikisinden biri
> hatirlamiyorm tam adini) dosyasinin icine alias olarak yazman gerek,
>

> alias eth0 rtl8139 gibi mesela...
>
> bir de modulunu bulduktan sonra, modprobe ile yuklenebilirligini kontrol et.

modconf paketini kurup, kök kullanıcı olarak `modconf` yazıp, çıkan
listeden kartınızı bulup seçerseniz gerekli modül dosyasına yazar.  Eğer
modül yüklenirken parametre verilmesi gerekiyorsa eklerken belirtebilirsiniz.
(Önce parametre vermeden seçmeyi deneyin bence.)

> bir de etc/network altinda interfacelerin tanimli oldugu bir dosya
> var, orada sadece lo olmasi gerek modulu insert etmeden once (emin
> degilim, bilen duzeltsin)

   /etc/network/interfaces dosyası ama modülü yüklerken içinde
bir şey olması gerektiğini sanmıyorum.  (Ayrıca lo ile ilgili
satırların zaten orada olacağını tahmin ediyorum.)  Modülü yükledikten
sonra `ifconfig -a` yazarsanız mevcut ağ arayüzlerini görebilirsiniz.
Buradaki listedeki paragrafta "Ethernet" gördüğünüz arayüz olacak.
Büyük ihtimalle "eth0" adındadır.  Bu arayüzü etkinleştirmek için
/etc/network/interfaces dosyasını ayarlabilirsiniz.  Örnek ayarlar
için `zless /usr/share/doc/ifupdown/examples/network-interfaces.gz`
yazabilirsiniz.