Re: İnsanın kişiliğini bulması gi bi birşey LINUX...

Su an internete acik, bir ISP'de, toplam 7 tane debian server'im var
ve bunlarin uzerinde 2000 uzeri kullanici var, C++, C ve PHP uzerinde
uygulama gelistiriyoruz takim olarak, ve gelen paketlere bakma
ihtiyaci olmadan, kullanacagimiz yazilimin kaynak kodunu
sourceforge'dan indirip istedigimiz gibi inceleyip
"esinlenebiliyoruz"*.

Eger uygulama gelistireceksen, bundan daha iyi bir distribution olmaz
diyemem zira, uygulamanin bu islerle cok da alakasi yok, sadece eger
dizinler ile oynayacaksan, her linux'un bazi isleri farkli sekilde
yapma gibi bir tendansi var, biraz o can slkar ama kalan kisimlar
oldukca rahat. Ozellikle ANSI C, yazar ve dizin yapisindan bagimsiz
bir uygulama yazarsan, baska platformlara tasinabilir olur. Hatta sana
dogrudan editor olarak Anjuta'yi tavsiye ederim...

Sistem yoneticiligi acisindan'da en rahat dagitim oldugunu soyleyemem,
zira bazi insanlarin sirf kolay oldugu ve grafiksel olarak yonetildigi
icin Redhat ve hatta Mandrake (aman tanrim) kullandiklarini gordum, bu
tamamen senin olaylari yapma aliskanligina kalmis, ancak Debian'da bir
seyi yaparsan, veya degistirirsen o gercekten degisir, ama Redhat'te
bazen bi daemon'i kapat dersin X'den, hak getire, uzerine bile almaz
olayi, arkada calismaya devam eder. Text ekran her zaman iyidir
demiyorum elbette, ama Debian'da ne yaparsan cevabini aynen alirsin,
iyi de olsa, kotu de olsa. Benim butun sunucularim lisansli Redhat'ti
mesela ama artik degil.

Ayrica Debian cok kati bir dagitim degil, zaten ilk kurulum sirasinda
sana sorar, "acik olmayan (ucretli) paket kurmak istedigine emin misin
?" diye, evet dersen kurar. MySQL buna en guzel ornektir, MySQL
lisansina bakarsaniz, sadece Apache ile birlikte kullanildiginda
ucretsiz oldugunu, diger durumlarda is istasyonu basina para vermeniz
gerektigini gorursunuz (buyur burdan yak).

Arkadaslarin belirttikleri diger aciklamalar yaninda benimkiler cok
aydinlatmiyor ama, en azindan fikir vermistir diye umud ediyorum.

Saygi Sevgi Linux (ama Debian)

* kodun nerden alindigi ve hangi paketin ya da yazilimin parcasi
oldugunu belirtip, yanina bir de GNU lisans sozlesmesi koymayi ihmal
etmeden tabii...