İnsanın kişiliğini bulması gibi birşey LINUX...

Yaptığım araştırmalar sonucu en yüksek kullanıcı kitlesi debian olarak
tanımlanıyor.Gerçek şu ki sorunlarımda en kısa zamanda yanıtlanıyor.
Gruba sormak istediğim bir kaç konu var...

1- ben dağıtım olarak debian kararı aldım. Çünkü yöneleceğim alan
C/C++.bu konuda doğru bir adım mı?
2-Debian içerisine ücretli program veya kapalı kaynak program
yerleştirmiyor...doğru mu?
3-C/C++ yöneleceğim için debian içerisinde veya sonradan bulunan
programların kaynak kodlarını veya nasıl yazıldıklarını inceleme
şansım varmı..Işık tutması açısından.Bu konu aslında en önemlisi.
4-Debian iyi bir şekilde server desteği verebilir mi?
5-sistem yönetciliğini öğrendim varsayalım...türkiyede server hizmeti
için hangi dağıtım daha fazla kullanılıyor...yada farklı bir dağıtımda
olsa geleneksel Unix kuralları ve dosya / dizin yapıları farklılık
gösteriyor mu.
Şimdilik bu sorular en fazla oranda kafamı kurcalayn konular...bu
konularda beni aydınlatabilirmisiniz.
Saygılarımla...