openoffice dosya yükleme hatası

Selam

bugün winxp bir makinayı debian sarge yaptım. winxp'te mevcut olan ofis belgelerini tekrar debian makinaya kopyaladım. ancak adı içerisinde türkçe karakter olan bazı belgeleri "çift" tıklayarak openoffice ile açmak istediğimde dosya yükleme hatası alıyorum. kısaca hata;

"file://home/kullanıcı/apartman y&%^+neticisi.doc /home/kullanıcı/apartman yöneticisi.doc dosyası bulanamadı. yükleme hatası" şeklinde. "tüm türkçe karakterler anlamsız karakterler olarak görünüyor"

bunun ile birlikte openoffice'i açıp bahsedilen dosyaları açabiliyorum.

kurulumu türkçe yaptım, hem konsolda hemde gnome arayüzde türkçe karakterleri doğru olarak kullanabilmekteyim. tekrar tekrar locales ayarlarını yaptım. openoffice dil ayarı türkçe. webte bunun ile ilgili birşey bulamadım veya ben bulmayı beceremedim. bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?

şimdiden teşekkürler

devrim