Re: ext3 weya fat32 formatlama

Merhaba,

İkinci kez ayni soruyu gonderiyorsunuz, ilkinde cevaplanmamis olmasinin bir nedeni zaten cevaplanmis olmasiydi. Nedenlerden bir baskasi, ozensiz anlatiminizin kafa karistirmasi, size captive'den samba kullnmaya kadar farkli cevaplar gelmis yanlis anlasildigi icin. Windows yok diyordunuz ama simdi var gibi gozukuyor. Neyse;

Eger ntfs bolumunuzde windows varsa ve onu silmek istemiyorsaniz Murat Koc'un cevabina;

Eger ntfs bolumunuzde windows yoksa ya da silinmesi onemli degilse formatlama yapmak, ext3'e cevirmek icin Timu Eren'in cevabina;

Farkli dagitimlarin ulasabilecegi bir depo gibi kullanmak istiyorsaniz Tonguc Yumruk'un cevabina
tekrar bakiniz lutfen.

Serdar Aytekin'in hazirladigi belgede de kullanicilara verilen izinler hakkinda ayrintili bilgi mevcut:
http://www.debian.org.tr/?q=node/126

Ayrica, iki listeye soru gondermenin cesitli sakincalari var -daha once de belirtildi- birincisi, benim gibi ikinci listeye uye olmayanlar sorunuza cevap verilip verilmedigini takip edemezler. İkincisi de iki listeye olanlarin mailinizi tekrar tekrar almasi. Listeye uye olan bir kisiye de cevabinizi cc'lemek gereksiz.

Sevgiler...

S:Erdem

Serdar Karacay wrote:

Merhaba Penguen'ler

>bu saatten GNU/Linux dagıtımından başka işletim sistemiyle ugraşmam inşallah Smiley. > yedekledim verilerin hepsini pardus,ubuntu ve debian'a dagıttım. >Şimdi gelelim ext3 veya fat32 formatlamaya 70 gblik sda5 dizini debian da tanımlanıyor.
Aşağıda /etc/fstab,dosyası var.
Debian üzerinden /mnt/windows dizinini ext3 veya fat32 formatına nasıl çevirebilirim ve bütün GNU/Linux dağıtımlarında bu dizini otomatik görebilir miyim.yazma ve değiştirme hakkına bütün kullanıcılar sahip olsun.

#

proc /proc proc defaults 0 0

/dev/sda3 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1

/dev/sda4 none swap sw 0 0

/dev/hdb /media/cdrom0 iso9660 ro,user,noauto 0 0

/dev/sda5 /mnt/windows ntfs nls=utf8,umask=0222 0

Teşekkürler ....