Re: Debian'da Türkçe Yazmak: Bir iki küçük sorun

Merhaba.
Debian'da denemedim henuz ama farkli bi distribusyonda sorunsuz calisiyor asagidaki duzenlemeleri aynen yaptiysan (debian'da da farkli oldugunu dusunmuyorum.) :

İlk önce /etc/profile dosyasını açıp aşağıdaki 2 satırı ekliyorum.
export LANG= tr_TR.ISO8859-9
export MM_CHARSET= ISO8859-9

Daha sonra giriş sınıfı yönetimi ile değişkenleri atamak için yeni bir giriş sınıfı ekelemek gerekiyor.
/etc/login.conf dosyasını açıp aşağıdaki satırları ekliyorum.
turkce:Turkce dil desteği:\
:charset=ISO-8859-9:\
:lang=tr_TR.ISO8859-9:\
:tc:default:

Değişiklikleri kaydetip çıkıyorum ve aktif olması için aşağıdaki komutu veriyorum.
cap_mkdb /etc/login.conf
Açılan kullanıcıların default olarak türkce dil desteği ile açılmasını istiyorsam aşağıdaki işlemleri yapıyorum
/etc/adduser.conf dosyasını editliyorum ve değişkeni default class=turkce şeklinde değiştiriyorum
Eğer Ana consolda türkce klavye ve karekter kullanmak istiyorsam yapmam gereken bir kaç değişiklik daha var.
/etc/rc.conf dosyasını aşağıdaki satırları ekliyorum.
keymap=tr.iso9.q #/usr/share/sysconf/keymap/tr.iso9.q.kbd
font8x16=iso09-8x16 # /usr/share/sysconf/fonts/iso09-8x16.fnt

Keymap : değişkeni kullanılacak klavye düzennini belirler.
font8x16 : 8x16 font düzeninin kullanılacağını belirler.

Kolay Gelsin.