Re: Debian'da Türkçe Yazmak: Bir iki küçük sorun

Merhaba,

* Ozhan Fenerci [2005-11-26 22:54:10+0200]
> Debian 3.0 Sarge kurulumumu, fazlamesai.net'deki "Debian Mini Türkçe
> Nasıl" belgesine göre türkçeleştirdim.

O belge Debian 3.0 Woody icin gecerlidir.  Debian _3.1_ Sarge mi
kurdunuz, Woody mi, bunu tam anlayamadim.

> Xemacs ile bir küçük sorunum var. Bazı türkçe karakterler(ü,ç,ğ,ı,ö,ş)
> diğer karakterlere göre büyük çıkıyor.  Bu sorunu Emacs ile
> yaşamıyorum. Scite metin editöründe ise bu yukarıdaki karakterler
> silik çıkıyor. Acaba bu sorunlar neden kaynaklanıyor?

_Eger_ Sarge (3.1) kurulu ise, basitce sunu yapin:

    # Root olarak.
    apt-get install language-env

    # DIKKAT! Asagidaki komutu root degil, normal kullanici olarak
    # calistirin; ontanimli cevaplari kabul edin ve X Window'u tekrar
    # baslatin (Ctrl-Alt-BackSpace tuslari).
    set-language-env -l tr

Yaptiginiz ayarlari ayrintisiyla bilmiyorum, bu yuzden yukarida verdigim
yontem basarisiz olabilir.  Sonuca gore baska seyler onerebiliriz.