Re: ieee80211/ipw2200-source surum uyusmazligi

Merhaba,

* Erhan Kesken [2005-11-13 19:47:35+0200]
> [...]
> problem yaratti. daha sonra bu modulu klasik yontemlerle de
> derlemeye calistim. hata mesajlarina bakarak yaptigim arastirma
> sonucu ipw2200'de ieee80211'in eski surumlerinde tanimlanmis
> MACRO'lara atifta bulunuldugunu farkettim.
> problem ipw2200'un depoda bulunmayan daha yeni surumunun kaynak
> kodunu indirip, firmware'i 2.4'e cikarmamla duzeldi.
>
> anlamadigim, ben testing deposunu kullaniyorum,
> ve ieee80211-source ve ipw2200-source paketlerinin
> en yeni surumlerini indirmistim depodaki. ipw2200-source
> paketi digerine bagimli (ieee80211'in headerleri olmadan derlenmiyor.)

Bir onerim olacak, module-assistant adinda hayli pratik bir paket var,
modullerinizi bununla derleyin.  Modul bagimliliklarini (uygun
kernel-header vb) gayet guzel yoneten bir arac bu.  Kullanimi da cok
basit.  Siddetle tavsiye ederim.

Bu ipw2200 ozelinde bir bilgi de vereyim.  Bu surucu cekirdek 2.6.14'e
eklendi.  Yani unstable'dan kuracaginiz standart cekirdek paketiyle bu
surucu artik hazir geliyor.  (Fakat firmware'i ayrica kurmaniz lazim.)

> bildigim kadariyla depolardaki tum uygulamalarin birbiriyle uyumluluklari
> test ediliyor. (unstable haric sanirim)

Tam olarak boyle degil.  Paketlerin acik halde test edilmesi diye bir
sey yok, o testleri size yaptiriyorlar :-o.  Ideal durum icin konusacak
olursam, once paket gelistiricisi kendi makinesinde bu denemeleri yapar
veya yapmalidir.  Ama _her_ paket icin bunun boyle oldugundan cok
kuskuluyum.

> ama bu yasadigimdan, 'her uygulumanin kendi icindeki kararliligina gore
> hangi depoya konulacagi belirleniyor' gibi bir sonuc cikariyorum.

Paketin girecegi arsiv, surum yoneticileri ve ftp-master'lar duruma elle
mudahale etmedigi surece, arsiv betikleri tarafindan yurutulen otomatik
bir surec icinde belirleniyor.  Paket once unstable'dan (veya boyle
istenmisse experimental'dan) giris yapar ve 'britney' adinda bir betigin
(veya daha acik ifadeyle bu betige kodlanmis bir policy'nin) denetiminde
testing'e ilerler.

Buradaki "kararlilik" bir insan tarafindan pakete atfedilen bir nitelik
olmaktan ziyade o paketin, betigin cemberinden(TM) gecebildigini ifade
eden anlamda bir kararliliktir (felegin cemberinden gecmesi gibi yani
:-), cok basitlestirerek anlatiyorum bunlari).  Mesela asiri bozuk bir
paket icin yagan hata raporlari (bu raporlama icin yeterince sure
vardir) paketin testing'e girisini kesecektir.