boot süresi

Merhabalar,

Sistemin açılış süresi ile ilgili bazı sorularım var.
Aşağıdaki özelliklere sahip bilgisayarımın gdm'yi görmesi 3dk 45sn'yi buluyor. Bu benim için çok uzun ve sıkıcı bir süre. DHCP ayarlarında ve sendmail ayarlarında epeyce bekliyor. Aslında ilginçtir sendmail kullanmadığım için kaldırmıştım kendisini ancak halen MTA'da görmek mümkün ve sistemin açılışını epeyce (~45sn) yavaşlatıyor.

Aslında başlangıçta activate ettiğim program sayısının fazla olduğunu sanmıyorum ancak bir kaçını kaldırmanın iyi bir fikir olacağını düşünüyorum. Ufak bir belgeler.org taraması sonucu başlangıç ayarlarının /etc/rc~ altında tutulduğunu öğrendim ancak buradan manuel olarak birşeyler yapmak biraz tehlikeli gibi geldi bana.

Bana başlangıçta açılan programları listeleyebilecek, istemediğim programları kaldırabilecek bir paket var mı diye merak etmiyor değilim şu an??

Bu arada sistem:
1024 mb ddr400 ramli bir amd64 3000+ kullanıyorum.

iyi çalışmalar,
koray