Re: Acik kaynak kod lisansi sorusu

Tekrar merhaba,

Herkeze yorumlarindan ve bilgilerden dolayi tesekkurler

Benim sorum da tam assagidaki konuyla ilgiliydi aslinda:

On 7/9/05, Can Kavaklıoğlu <eposta@cankavaklioglu.name.tr> wrote:
> Merhabalar,
>
> Benim bir yazılım üzerinden para kazanmak için görebildiğim en verimli
> ve sağlam yol, servis vermek. Yazılımınızı açık yada kapalı yazarsınız,
> ondan sonra servis verirsiniz ve servisten vererek para kazanırsınız.
> Bence bu daha normal ve "doğru". Çünkü bir yazılım yazıp 1000 sene onun
> kaymağını yemek artık pek kalmadı sanırım. Bu günlerde servis çok daha
> önemli bir konu. Bakın bedava eposta sunucularına, olay tamamen daha iyi
> servis üzerine, adamlar 2gb yer veriyorlar, neden? Kullanıcıları
> [...]

Yazilimi acik kaynak kodlu olarak lisansliyip, servis isini (mumkunse)
farkli bi lisans altina almakdan bahsediyorum.`Daha Creative Commons
sitesini inceliyecek zamanim olmadi ama herhalde boyle bir lisans
yoksa bile biraz ugrasarak yaratilabilir.
Derdim biraz su, eger gunun birinde ilham gelir de cok cin bi fikirle
uyanirsam, bunu herkezin kisisel olarak tepe tepe kullanmasini isterim
tabi. Ama tomarla parasi olan bi sirketin deli gibi reklam yapip guzel
bi pazarlama kampanyasiyla benim yapmaya calistigim seyleri yapip beni
engellemesi biraz sinir bozucu olabilir.
GPL'den biraz daha bencil bi lisansdan bahsediyorum yani :)

Murat