türkçe klavye düzeni ve altgr-space

Selamlar,

Beni Türkçe klavye düzeni kullanırken çok rahatsız eden bir hata var.
AltGr-Space tuş kombinasyonu "nobreakspace" olarak tanımlandığından
terminalde bu komut olarak algılanıyor. Örneğin, "ls | less" yazmak
istediğimde genellikle parmağımı AltGr'ye basılı tutarken, '<' ve
space'e basıyorum. Bu hatadan dolayı da " less" gibi bir komut
işletilmeye çalışıyor. Diğer bazı dillerin de SPCE tuşu tanımları
tr'ninkine benziyor aslında, o nedenle bu bir hata olarak kabul edilmeli
mi bilmiyorum. Birileri bu konuyu aydınlatabilirse sevinirim.

Eğer bu durumdan kurtulmak istiyorsanız aşağıdaki yamayı
/etc/X11/xkb/symbols/pc/tr dosyasına uygulayabilirsiniz:

-    key <SPCE> { [     space,      space, nobreakspace,   nobreakspace ] };
+    key <SPCE> { [     space,      space,        space,          space ] };

saygılarımla,

--
Serkan Kenar
http://serkan.feyvi.org/blog/