Re: Kernel deki hata mesajlarını avlamak...

    Merhaba...

On 6/29/05, Murat Sağlam <benimkaosum@hotmail.com> wrote:

> Ben kendi problemimi çözmeyi başardım ama ilerisi için bootlogd
> kullanmak avantaj olur gibi geliyor (bu tip şeyleri ara ara yaşıyorum
> da). Dediğiniz gibi /etc/default/bootlogd'yi Yes seçeneğiyle editledim.
> Fakat boot sırasında bootlogd şöyle bir hata verdi :
>
> bootlogd : ioctl (/dev/ttyzf, TIOCCONS): Bad file descriptor
>
> Sanırım bootlogd'nin bir conf dosyası yok. Bu hatayı nasıl
> düzeltebilirim acaba?
  bootlogd man sayfasında yazdığına göre:

  bootlogd çalıştığında standart konsol çıkışlarını yönlendirip bir
kopyasını standart konsola, bir kopyasını ise /var/log/boot dosyasına
yazıyor. Eğer yeni sitil /dev/console aygıtını kullanılıyor ise gerçek
konsolu bulmak için standart bir yol olmadığı için çalışmıyor. bunun
için bootlogd kernel komut satırını parse edip (grup
yapılandırmasındaki seçeneklerde console=/dev/tty0 mesela) gerçek
konsolu bulmaya çalışır. Eğer kernel mesajları değişmiş ise yada
bootlogd'nin okuyamayacağı bir konsol tipi varsa bootlogd
çalışmayacakmış.

Bu durumda  konsol aygıtınızı bulmak ve bunu grub yapılandırmasında
console=/dev/buldugunuzkonsol diye yazmanız gerekmekte. (tty0
değilmiydi diye düşünüyorum ama daha eski linux kullanıcılarından
konsol aygıtı nedir, ne değildir, standart konsol hangisidir gibi
soruların cevaplarını alabilirsek çok daha fazla şey öğrenmiş olacağız
hep beraber)

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )