Re: bir çaylak debian kullanıcısı

Merhaba,

* Nilgün Belma Bugüner [Mon, Jun 13, 2005 at 04:00:20PM +0300]
[...]
> Neden sarge gerekiyor anlayamadım. Sarge bugün stable
> ama bir süre sonra bir başka isim stable olacak.
> Biz her seferinde, stable yerine böyle bir geçici ismi mi yazacağız?

Surekli "stable" da kalmak istiyorsaniz bu kismi omur boyu
degistirmeniz gerekmez :)

> Bana hiç mantıklı gelmedi. Eğer böyleyse sanırım yetkili/sorumlu
> kişilerde kafa karışıklığı var, demektir. Ama böyle
> yapmışlarsa, çaresiz uyarız.

Ancak asagidaki sembolik baglarin yeri geldiginde cok buyuk
avantajlarinin oldugunu goreceksiniz. Bu durum onemli bir manevra
kabiyeti sunar.

stable -> sarge
testing -> etch
unstable -> sid

Hangisi isimize geliyorsa onu tercih etmeliyiz. Ornegin ben
sistemime Etch (su anki testing) kurmus olayim, Etch kararli hale
gelince de yine Etch kullanmaya devam etmek istiyorsam sources.list
dosyamda dagitimi "etch" olarak ifade ederim. Yine testing (Etch)
kullanan birisi Etch kararli hale geldiginde onu kullanmak istemiyor,
surekli testingde kalmak  istiyorsa sources.list dosyasinda dagitim
turunu "testing" olarak ifade eder. Boylece o da surekli testingde
kalmis olur.

Bu hem kullanicilara manevra kabiliyeti sundugu gibi, temelde Debian
arsivlerine de muthis bir manevra kabiliyeti sunar. Dinamikligi
artirir.

--
Serdar Aytekin