RE: linux altinda veritabani uygulamasi programlamak

Title: RE: linux altinda veritabani uygulamasi programlamak

-----Original Message-----
From: Mehmet Seckiner [mailto:seckiner@yahoo.com]
Sent: Sun 6/12/2005 5:49 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: linux altinda veritabani uygulamasi programlamak

>Icinizde linux altýnda X'de, Master-Detay 1:N iliþkili
>veritabaný formlarý içeren veritabaný uygulamalarý
>programlayan kimse var mý?

>Varsa bu iþ için tavsiye edilebilecek en pratik araç
>hangisidir. Bu aracýn free olmasý gerekli ve
>opensource olmasý da tabii ki çok iyi olur.

>Ancak bildiðim kadarýyla gtk ve gnome uygulamalarý
>için glade adýnda bir tool var ancak nesnelerinin
>otomatik veritabaný iliþkisi yok. Yani benim bildiðim
>bu. DBGrid tarzi nesne pek goremedim. Acaba Delphi ve
>Visual Basic' te olan bu tarz bir nesneyi programlamak

Ozel olarak bu konuda pek bir deneyimim yok ama bence
bu sordugunuz soru halen GNU/Linux'un uygulama gelistirme
piyasasinda ciddi bir alternatif teskil etmemesinin
en önemli isaretlerinden biri.

Deneyimim olmamakla birlikte ilk aklima gelen Qt sistemi
oldu:

http://www.trolltech.com/products/qt/classchart.html

GNU/Linux üzerinde, piyasaya yönelik (yani "geek"lerin,
"hacker"larin haricinde son kullaniciya ve sirketlere
yönelik) ticari yazilimlar icin Qt ciddi bir secenek
gibi görünüyor, Qt konusunda calisan arkadaslar daha
iyi destek verebilirler diye düsünüyorum, tabii
bence en iyisi dogrudan Qt e-posta listesine gidip
"kardesim $öyle Delphi'deki kadar güclü DataGrid
bileseni var mi sizde?" diye sormak (Visual Basic'i
Delphi yaninda pek kaale almiyorum).

Qt yazisma ve destek e-posta listesi:

http://lists.trolltech.com/qt-interest/

Tüm Trolltech e-posta listeleri: