display manager ve sudo

Merhaba;

Sudo ile ilgili problemler yaþýyordum uzunca bir
süredir ve sýkýntýlarýmý da derinlemesine
irdeleyemiyordum problemin kaynaðýný bulamadýðýmdan
ötürü.

Neyse çözüme ulaþtýktan sonra þuna ihtiyaç duyuyorum.
Çok kullanýcýlý bir iþ istasyonu olarak kullandýðýnýz
bilgisayarda eðer ki gdm gibi bir display manager
kuruluysa sudo ile ayarlamýþ olduðunuz kapatma, reboot
etme gibi komutlar iþlevsiz kalýyor. Sýradan
kullanýcýlar Ctrl+Alt+F1 ile X i deaktive edip
konsoldan login olmak zorunda kalýyorlar.

Acaba buna yönelik bir çözüm var mý display
managerlarý  konfigure etmeye yönelik...

Teþekkürler.

(Meðer sudoers dosyasýna ilerde kullanýrým diye ilk
acemiliðimde copy paste ettiðim bazý satýrlar, ihtiyaç
duyulan komutlarý yanlýþ yerlere yönlendiriyorlarmýþ.
Mesela reboot normalde /sbin/reboot iken muhtemelen
belki baþka bir daðýtým için özelleþtirilmiþ þekilde
/usr/sbin/reboot olarak ayarlanmýþ. Ýþin pis tarafý bu
þekilde konfigure ederseniz, hata mesajýnda dosyanýn
yerinin yanlýþ olduðuna dair bir ipucu alamýyorsunuz.
Doðrudan doðruya, o kullanýcýnýn yetkisinin o komut
için ayarlanmamýþ olduðuyla alakalý bir hata mesajý
veriyor. Bu belki bir bug mýdýr deðil miri bilmiyorum;
olmasa bile beni yanlýþ yönlendirdi ve bu yüzden de
çözmesi çok vaktimi aldý. Gereksiz yere bi ton sudo -
sudoers dökümanýnýný tekrar tekrar okudum.)