Re: GPL hakkında

Fikir eserleri kanunu urettiginiz ve ADINIZA/FIRMANIZA TESCIL
ETTIRDIGINIZ tum yazilimlari dogrudan koruma altina alir, ve baska
biri sizi refere etmeden, kullanamaz, satamaz, ancak GPL ise durum
degisir, kisinin sadece REFERE ETME ZORUNLULUGU vardir, baska bir
zorunlulugu yoktur.  Kodlarinizi guvence altina almak, ve bunlari
herkes kullanirken ayni zamanda bu isten para kazanmak istiyorsaniz,
bunlari gizlemek yerine tescil ettirmeniz ve gizlemeniz daha
mantiklidir, zira yarin oburgun tescil edilmemis kodu baska biri
ustune alir, tescil eder ve sizi acikta birakir. Ama para kazanma
derdiginiz yoksa, GPL olmasi yeterli degildir, ayni zamanda tescil
edilmesi gerekir. Bu konuda daha ayrintili bilgi fikir eserleri
kanununda var. Ancak sunu bilmekte fayda var, resmi olarak tescil
edilmis ticari bir yazilimi, gayri resmi olarak kopyalayip satmak
kanuni bir suctur ve cezasi oldukca ciddidir, meslekten men ve ihrac'a
kadar gidebilir. O yuzden sizi koruyan telif hakkini alabilmek icin
yazilimi tescil ettirmeniz gerek.

Eger listede hukuk konusunda bilgisi olan bi arkadas varsa bu konuda
bizi daha ayrintili bilgilendirebilir ama ben eskiden Netsis'te
calisirken bu olaylara oldukca kafa yormustuk, bu bilgi birikimi
oradan gelmekte, ticari yazilim oldugu icin, belki bu anlattiklarim
gecerli degil, bilemiyorum....

Muhlis