Re: GPL hakkında

Prş, 2005-06-09 tarihinde 11:29 +0300 saatinde, Muhlis OZTURK yazdı:
> Fikir eserleri kanunu urettiginiz ve ADINIZA/FIRMANIZA TESCIL
> ETTIRDIGINIZ tum yazilimlari dogrudan koruma altina alir, ve baska
> biri sizi refere etmeden, kullanamaz, satamaz, ancak GPL ise durum
> degisir, kisinin sadece REFERE ETME ZORUNLULUGU vardir, baska bir
> zorunlulugu yoktur.

Değiştirilmiş şekli ile kaynak kodu erişilebilir kılma zorunluluğu var
birde.

> [...]
> herkes kullanirken ayni zamanda bu isten para kazanmak istiyorsaniz,
> bunlari gizlemek yerine tescil ettirmeniz ve gizlemeniz daha
> mantiklidir, zira yarin oburgun tescil edilmemis kodu baska biri
> ustune alir, tescil eder ve sizi acikta birakir. Ama para kazanma
> derdiginiz yoksa, GPL olmasi yeterli degildir, ayni zamanda tescil
> edilmesi gerekir. Bu konuda daha ayrintili bilgi fikir eserleri
> kanununda var. Ancak sunu bilmekte fayda var, resmi olarak tescil
> edilmis ticari bir yazilimi, gayri resmi olarak kopyalayip satmak
> kanuni bir suctur ve cezasi oldukca ciddidir,

Hukukçu değilim ama Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na biraz baktım ve
söylediğiniz eser sahibinin izni alınmamış ise geçerli. Peki izni nasıl
alacağız? İlk önce elimize geçen lisansa bakmamız gerekiyor, çünkü eser
sahibi ve bizim aramızdaki bir anlaşma gibidir. Lisans metninde aksi
belirtilmediği sürece dedikleriniz geçerli. Ama GNU GPL lisansında
çoğaltma, değiştirme ve yeniden dağıtma hakları lisansı edinmiş
kişilerede aktarılır.

İyi günler.

--
Erçin EKER
UIN:82166128

 .''`.
: :' :  Born to use Debian.
`. `'   GPG KeyID: 3DD6DF91
  `-    Fingerpring: BA95 1DDD 8961 665B 8536 B942 8D43 3EF0 3DD6 DF91